085-06 09 012
icon

Meestgestelde vragen

Publicatie

Zodra je het intakeformulier hebt ingevuld, sturen wij dit formulier – inclusief jullie eigen vacaturetekst -naar een gespecialiseerd abreidsmarktcommunicatie-tekstbureau. De vacaturetekst wordt binnen 3 werkdagen geschreven. Zodra wij de tekst hebben ontvangen, sturen wij deze naar je toe, zodat je hem kunt controleren op onwaarheden. Na akkoord wordt de vacaturetekst dezelfde dag nog gepubliceerd.

Zonder intakeformulier kan het arbeidsmarktcommunicatie-tekstbureau geen goede vacaturetekst schrijven. Op basis van het door jou ingevulde formulier zijn zij namelijk in staat de essentie van de functie onder woorden te brengen. Ook helpt het hen bij het doelgroepgericht schrijven van de tekst en het optimaliseren van de vindbaarheid via Google en jobboards.

Liever niet. Door onze ervaring weten wij precies wet wel en wat niet werkt. Het is onze ervaring dat, zodra wij afwijken van onze werkwijze, het slagingspercentage afneemt. Daarom adviseren wij alleen te kijken naar eventuele onwaarheden in de tekst.

Nee. Door onze ervaring weten wij precies wet wel en wat niet werkt. Zodra wij afwijken van onze werkwijze, neemt het slagingspercentage af. Overigens kunnen wij bij hoge uitzondering wel een locatie uitsluiten.

Ja. Wij publiceren iedere vacature mét jouw logo en de organisatienaam. Op deze manier worden jullie zichtbaar in de markt én werken we tegelijk aan jouw employer brand. Bovendien blijkt uit onderzoek dat de conversie bij anoniem gepubliceerde vacatures 30% tot 40% lager ligt, dus publiceren met naam en logo is een win-winsituatie. Let op, de vacature wordt geschreven vanuit onze naam. Zo is het duidelijk voor de sollicitant dat hij/zij via ons solliciteert en niet rechtstreeks bij jouw organisatie.

Ja. Op het moment dat er voldoende goede sollicitaties zijn ontvangen, kan de vacature tijdelijk on hold worden gezet. Realiseer je wel dat de publicatietijd van 30 dagen niet wordt opgeschort, met andere woorden: de einddatum blijft hetzelfde.

Nee. Zodra je dit doet, wordt de online vindbaarheid van de vacature negatief beïnvloed. ’s Werelds grootste zoekmachine Google straft namelijk “duplicate content” af. Dat houdt in dat de vacature uiteindelijk minder goed vindbaar zal zijn, zodra je een kopie plaatst. Toch zo enthousiast over de geschreven tekst? Dan kunnen wij ervoor zorgen dat het arbeidsmarktcommunicatie-tekstbureau een tweede versie schrijft voor eigen publicatie. Hier zijn wel extra kosten aan verbonden.

Selectie

Alleen als jullie dat willen. Maar waarom zou je, want wij zijn ervoor om je te ontzorgen. Dat betekent dat wij normaliter alleen de best passende sollicitanten, geselecteerd op basis van jullie selectiecriteria, doorsturen.

Ja. Wij ontzorgen jou door het:

  • Sturen van ontvangstbevestigingen aan alle sollicitanten.
  • Doen van een grove cv-selectie op basis van jouw basisvereisten. We scheiden het kaf van het koren.
  • Aanspreekpunt te zijn tijdens het wervingsproces. Sollicitanten bellen niet jou, maar ons met hun vragen.
  • Versturen van onderbouwde afwijzingen aan alle sollicitanten die níét aansluiten op jouw vacature(s).
  • Bellen met de – op het cv afgaand – goede sollicitanten en de belangrijkste vereisten doorspreken en eventuele vragen van deze sollicitanten beantwoorden.
  • Laten afnemen van een PAPI (persoonlijkheidstest) bij de top 5-sollicitanten die jij voor het eerste gesprek uitnodigt.

Nee. Wij checken de harde criteria als salaris, uren beschikbaarheid, opzegtermijn, behaalde diploma’s, en werkervaring. Komen we erachter dat een sollicitant niet matcht? Dan wijzen wij deze af. Indien gewenst laten we een persoonlijkheidstest afnemen voor de top 5-kandidaten die jullie uitnodigen voor het eerste gesprek.

Bij jullie op kantoor. Wij doen echt alleen de harde selectie.

Ja. Jullie zijn volledig vrij in wat jullie met de door ons doorgestuurde sollicitanten doen. Of je hen nog wilt benaderen voor andere vacatures, of je uiteindelijk 3 sollicitanten aanneemt op verschillende rollen; dat maakt allemaal niets uit en er zijn geen extra kosten aan verbonden. Je betaalt per vacaturepublicatie en niet per aangenomen medewerker.

Ja. Zodra de sollicitant positief beoordeeld is, is het júllíe sollicitant.

Ja. Wij willen onze sollicitanten graag altijd de juiste status doorgeven en ons systeem op orde houden. Dit kan alleen, als wij precies weten wat jullie doen.

Hulp nodig bij het sollicitatiegesprek? Voor bepaalde functies is het mogelijk kosteloos een PAPI persoonlijkheidstest af te laten nemen.

Een wetenschappelijk onderbouwde persoonlijkheidsvragenlijst, die reële waarde toevoegt bij het identificeren, selecteren én ontwikkelen van mensen.

PAPI brengt de drijfveren en het voorkeursgedrag van mensen in kaart. Hiermee krijg je een betrouwbare basis om het benodigde talent te identificeren, selecteren en ontwikkelen. De resultaten zijn haarfijn toegespitst op wat voor jullie organisatie belangrijk is. Daarnaast krijg je ook de juiste handvatten om daadkrachtige interviews en productieve feedbackdiscussies te voeren. Meer informatie? Check de website van onze partner Cubiks

Nee. Alleen de top 5-sollicitanten die jullie uitnodigen voor het eerste gesprek.

Ja. In het rapport wordt een aantal vragen gegeven die je kunt stellen tijdens het sollicitatiegesprek.

Aanname

Ja. Sterker nog: je kunt de doorgestuurde sollicitanten ook aannemen voor een andere functie. Nu. Of in de toekomst. Daar ben je geheel vrij in en er zijn geen verdere kosten aan verbonden. Je betaalt per vacaturepublicatie en niet per aantal aangenomen medewerkers.

Ja. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Ook niet wanneer je in de toekomst besluit een van de sollicitanten aan te nemen.

Nee. Wij rekenen een vast bedrag per vacaturepublicatie. Dit betaalde bedrag is voor de media-uitingen, de administratieve handelingen én de eerste selectie. De sollicitant zelf zit niet in ons verdienmodel.

Dan kunnen jullie besluiten de vacature opnieuw door ons uit te laten zetten. Hier zijn wel kosten aan verbonden.

We zorgen voor flink tromgeroffel voor jouw vacature. Het gebeurt vaak dat sollicitanten die rechtstreeks bij jou reageren, op de vacature is geattendeerd door de enorme exposure die Finders realiseert. Het komt geregeld voor dat sollicitanten denken meer kans maken wanneer zij direct bij de werkgever. Sollicitanten zien namelijk niet altijd direct dat wij geen werving-en-selectiebureau zijn, maar een bureau dat zich richt op vacaturemarketing en de administratieve handelingen daaromheen.

Er zijn 2 keuzes: of jullie handelen de sollicitatie zelf af, of je stuurt de sollicitatie aan ons door en wij handelen deze voor jullie af. Wel zo makkelijk én… hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

Garanties en kosten

Nee. Wij zijn een bureau dat zich richt op vacaturemarketing en de administratieve handelingen daaromheen. Wel garanderen wij dat de vacature geschreven wordt door een gespecialiseerd arbeidsmarktcommunicatie-tekstbureau én dat de vacature op >25 vacaturebanken wordt gepubliceerd zodat deze goed vindbaar is voor jouw doelgroep.

Daarnaast garanderen wij dat iedere sollicitant de juiste communicatie ontvangt en dat jullie bedrijf goed gepresenteerd wordt. Een stukje employer branding dus.

Nee. Soms heeft een lastig in te vullen vacature 2 publicatieperiodes nodig. En heel soms, lukt het helemaal niet. Dat is afhankelijk van ontzettend veel factoren. Wat we wel kunnen zeggen is dat 85% van onze vacatures altijd ingevuld wordt.

Nee. Je bent 30 dagen dominant online aanwezig geweest. Zichtbaarheid is voor een organisatie belangrijk. Voor nu. En in de toekomst. Reclame is zelden weggegooid geld. En deze gerichte reclame kost slechts een fractie van het bedrag wat je normaliter kwijt zou zijn aan advertentiekosten en de afhandeling.

We hebben een drietal keuzes:

  • Bij een afname van 1-3 publicaties, betaal je €995,- per publicatie.
  • Bij een afname van 3-6 publicaties, betaal je € 895,- per publicatie.
  • Bij een afname van 6 of meer publicaties, betaal je € 795,- per publicatie.

Ja. Wij hebben we ervoor gekozen om ons, binnen het brede vakgebied van arbeidsmarktcommunicatie, puur te richten op vacaturemarketing en de administratieve handelingen daaromheen. Je kunt de kosten voor de publicatie -zwart-wit- zien als kosten voor reclame-uitingen.

Dan kun je ervoor kiezen om de vacature opnieuw te publiceren voor 30 dagen. Kies je hier niet voor, dan kun je altijd bijvoorbeeld nog een werving-en selectiebureau inschakelen om de vacature in te vullen. Wel weet je dat je er alles aan gedaan hebt om de vacature in te vullen. Bovendien ben je 30 dagen dominant online aanwezig geweest. Zichtbaarheid is voor een organisatie belangrijk. Voor nu. En in de toekomst. Reclame is zelden weggegooid geld. En deze gerichte reclame kost slechts een fractie van het bedrag wat je normaliter kwijt zou zijn aan advertentiekosten en de afhandeling.

Finders Arbeidsmarktcommunicatie

Nee. Wij richten ons, binnen het brede vakgebied van arbeidsmarktcommunicatie, puur op vacaturemarketing en de administratieve handelingen daaromheen.

Ja. Er is geen enkel ander bedrijf dat het volledige pakket biedt. Samengevat bestaat dit pakket uit het op maat schrijven van de vacaturetekst, vacaturemarketing, administratieve afhandeling, coördinatie van de sollicitaties en de persoonlijkheidstest.

Nee. Je kunt ons inzetten voor ieder type vacature binnen elke branche. Onze succesvolle methode blijft hetzelfde.

Ja. Wij hebben ervoor gekozen om de lastige ICT-vacatures niet in behandeling te nemen. Deze doelgroep is zo specifiek, dat wij je aanraden deze rollen bij een gespecialiseerd bureau neer te leggen.

Is er geen uitzondering mogelijk?
Dat wel. Door onze ervaring kunnen wij van tevoren al zeggen dat de ICT-vacatures vaak meer dan 30 dagen publicatie nodig hebben. We zijn ook wel succesvol geweest in het verleden. Echter is onze ervaring dat er bedrijven zijn die wél verwachten dat de vacature binnen 30 dagen ingevuld wordt, ondanks dat zij deze vacature bij veel partijen neergelegd hebben. Wanneer de vacature bijvoorbeeld al 6 maanden open staat via jullie eigen kanalen, dan lukt het ons ook niet om de vacature binnen 30 dagen in te vullen.

Om teleurstellingen te voorkomen zeggen wij op voorhand ‘nee’, maar een goed gesprek en begrip kunnen hier verandering in brengen. Reclame / aanwezig zijn blijft immers belangrijk.

Onze methode werkt goed. Dit komt door de stappen die wij inzetten. Zo is het herschrijven van de vacature een absolute must. Het veranderen of weglaten van bepaalde stappen maakt dat de kans aanwezig is dat wij minder succesvol zullen zijn. Dat is precies de reden waarom wij een vacature dan ook kunnen weigeren.

In sommige gevallen weigeren wij om IT vacatures in behandeling te nemen. Om een teleurstelling te voorkomen, wanneer men verwacht dat wij binnen 30 dagen succesvol zullen zijn, terwijl het zeer lastige profielen zijn.

Ja. Wij werken samen met diverse partners binnen de arbeidsmarktcommunicatie. Wij richten ons, binnen het brede vakgebied van arbeidsmarktcommunicatie, puur op vacaturemarketing en de administratieve handelingen daaromheen. Voor de overige onderdelen als teksten, design en marketing kunnen wij jullie in contact brengen met onze partners.

Tijdens kantooruren, maar zeker ook daarbuiten. S ’avonds én in het weekend kun je ons prima bereiken via info@finders.nl en 085-06 09 012.

Job listings powered by the CATS Applicant Tracking System - ©2010 CATS Software, Inc.